Information om köpvillkor, frakt, betalning och leverans

Tillgång

Vårt lagersaldo baseras på den volym vi köpt in. Vi kontrollerar alla varor innan de lämnar oss. Ibland händer det tyvärr att vi tvingas kassera produkter då de inte är av fullgod kvalitet. I de fall vi inte kan leverera den vara du beställt, har du möjlighet att få en ersättningsvara till minst samma värde som den beställda produkten. Om du hellre vill avstå, får du som redan betalt vid orderläggningen såklart pengarna tillbaka. Vi byter aldrig ut någon produkt utan kunds godkännande. Under betalningsalternativ kan du läsa om förtur vid oförutsedda brister.


Priser

Alla priser anges i svenska kronor SEK inklusive svensk moms 25%
Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.


Leverans

Vi levererar till närmsta DHL-ombud. För bästa kvalitet lagrar vi alla produkter i en kontrollerad miljö tills det är dags för leverans. Alla vårens produkter samskickas när det inte längre är frostrisk under transport. Vi börjar leveranser från mitten av mars och vi börjar med södra Sverige och jobbar oss norrut. Leveranstid av vårens lökar och knölar är från ca mitten av mars till mitten av maj

Vi skickar beställningar med levande växter måndagar eller tisdagar för att minska risken att paketet ligger hos fraktbolaget över helgen.

I dagsläget levererar vi bara inom Sveriges gränser. Maxfrakt Sverige 79:- upp till 20 kg. Fraktfritt vid köp för minst 1000 kr.

 

Ej uthämtat paket

För ej uthämtade brev eller paket debiterar vi dig för våra kostnader för frakt, returfrakt, administration och hantering, för närvarande 149 kr Kostnaden för växter återbetalas ej pga kvalitetsskäl.


Tilläggsköp

Vi har tyvärr inte möjlighet att administrera samfrakter längre. En order = en fraktavgift.


Betalning

Vi erbjuder betalningsalternativen nedan


Förskottsbetalning
.

KLARNA CHECKOUT
Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna eller någon av Klarnas samarbetspartners den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken.

Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. 

Kunder som förskottsbetalat har förtur om brister, till följd av kvalitetsproblem skulle uppstå.


Betala vid hämtning 

Efter överenskommelse, Kontakta oss på info@flowerqueen.se för betalning på plats. välj fraktalternativ Avhämtning. Vid avhämtning erbjuds även swish som betalningsalternativ på plats.


Betalning mot faktura – Privat 

15 dagar efter varor levererats. Avgiftsfritt. Vid ordrar från 1500 kr och uppåt görs en kreditupplysning. Kontakta oss på info@flowerqueen.se för fakturaköp.


Betalning mot faktura – företag, förening, offentlig verksamhet 

30 dagar från det att varor levererats. Avgiftsfritt. Vi förbehåller oss rätten att begära förskottsbetalning för del av order eller hel order även om kunden är godkänd för fakturaköp. 


Ångerrätt

Du har 14 dagars ångerrätt enligt Distans- och hemförsäljningslagen 2005:59

Vid retur skall alltid följesedel/kvitto bifogas. Skicka tillbaka varan i originalförpackning. Varan ska vara oanvänd och i nyskick. Du betalar själv returfrakt. Därutöver återbetalas hela köpebeloppet vid godkänd retur.
Vi löser inte ut returer skickade till oss mot postförskott eller efterkrav.
Enligt Distans- och hemförsäljningslagen 2005:59 11§ Punkt 4, gäller ångerrätten inte varor såsom lökar, plantor och rötter.


Reklamation

Du har givetvis reklamationsrätt i enlighet med konsumentköplagen.

Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara. Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till info@flowerqueen.se där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet. Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts. Lökar, knölar och perenna rötter ska reklameras senast 3 månader efter mottagandet. Växtmaterial som planterats i kruka kan generellt inte reklameras p.g.a. de särskilda förutsättningar som krävs för att lyckas. Skicka tillbaka felaktig vara i originalförpackning eller väl emballerad. Du betalar själv returporto. Vid godkänd reklamation återbetalas returporto och hela köpebeloppet.

Vi löser inte ut returer mot postförskott eller efterkrav.


Företagskunder

Vi erbjuder rabatt på storpack, för dahlior från 10-p och uppåt. För tulpaner 50-p och uppåt. För storpack lägger vi en manuell order. Rabatten gäller på alla produkter i vår webbshop. Rabatten kan inte kombineras med andra rabatter exempelvis vid utförsäljning så är det rea-priset som gäller. Kontakta oss på info@flowerqueen.se för att bli företagskund.


Övrigt

Emballagekostnad 0kr

Erhåller du en försändelse eller en vara från oss som du inte beställt, meddela alltid oss omgående, så står vi för returen.  Annars kan du komma att bli betalningsskyldig.

Konsumentköplagen gäller för alla köp hos Flowerqueen.se

Vi förbehåller oss rätt till: Prisjusteringar, utan föregående meddelande.
Produkt- & konstruktionsförändringar.


Ansvarsbegränsning

Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten. Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.

Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.


Ändringar

Vi förbehåller oss rätten att när som helst göra förändringar av köpvillkoren


Personuppgifter

  • Genom att handla hos Flowerqueen.se accepterar du vår dataskyddspolicy och vår behandling av dina personuppgifter. Vi värnar om din personliga integritet och samlar inte in fler uppgifter än nödvändigt för att behandla din beställning. Vi säljer eller vidareger aldrig dina uppgifter till tredjepart utan rättslig grund.
  • Flowerqueen.se är ansvarig för behandlingen av personuppgifter som du lämnat till oss som kund. Dina personuppgifter behandlas av oss för att kunna hantera din beställning samt i de tillfällen då du har önskat nyhetsbrev eller kampanjerbjudanden – för att kunna anpassa marknadsföringen åt dina individuella behov.
  • Nedan information är en summering av hur vi i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR) lagrar och behandlar dina uppgifter.
  • Vad är en personuppgift?
    En personuppgift är all information som direkt eller indirekt kan hänföras till en fysisk person.
  • Vilka uppgifter lagrar vi?
    För att kunna hantera din beställning samt svara på frågor relaterat till din order (kundtjänst) lagrar vi ditt förnamn- och efternamn, adress, telefonnummer, e-postadress, ip-adress och köphistorik.
  • Dina uppgifter lagras så länge vi har en rättslig grund att behandla dina uppgifter, exempelvis för att fullfölja avtalet mellan oss eller för att efterleva en rättslig förpliktelse enligt exempelvis bokföringslagen.
  • För att kunna lägga en bevakning på produkter lagrar och använder vi din email adress.
  •  Rättslig grund
    I samband med ett köp behandlas dina personuppgifter för att fullfölja avtalet med dig.
    Marknadsföring, kampanjer och liknande utskick sker efter samtycke från dig.
  • Vilka uppgifter delas och med vilket syfte?
    Betalleverantör
  • Vid genomförande av köp, delas information med vår betalleverantör. Det som lagras är förnamn, efternamn, adress, e-postadress och telefonnummer. Väljer du att betala med faktura sparas även personnummer hos betalleverantören. Informationen sparas för att kunna genomföra köpet och för att skydda parterna mot bedrägeri.
  • Fraktbolag
    För att kunna leverera dina beställningar och slutföra vårt avtal måste vi dela med specifik information med fraktbolaget. Det som delas med fraktbolaget är förnamn, efternamn samt adressuppgifter för leverans. E-postadress och/eller mobilnummer kan även komma att delas med fraktbolaget för avisering.